Powernaps och kalenderpremiär!

...har varit sjukt trött på sista tiden, har ingen aning vad det kommer ifrån.. Amalias mamma trodde det var "vårtrötthet" men hennes svar då var: ja, men en sån finns det ju för varje jäkla årstid nuförtiden! Ska man inte bli pigg när det blir ljusare ute?! Men tydligen inte.. Beviset för mig kom i alla fall ikväll när jag kom hem från jobb och däckade totalt i soffan efter lite mat. Först i en timme eller en och en halv och sen skulle jag bara lägga mig i sängen och tänka över vad jag skulle göra med kvällen och sen har jag inte tagit mig upp förrän för en stund sen (kom hem klockan fem)... Har inte sovit hela tiden men verkligen inte haft ett uns kraft i kroppen för att ta mig upp, MEN det sjukaste är att jag fortfarande kommer somna som en stock efter ett avsnitt OTH :)

Kalenderpremiär var det också ja! Har inte använt någon kalender på länge i och med att jag inte har tyckt att jag har behövt det.. MEN nu har jag insett att jag för första gången på länge faktiskt behöver en på jobbet! Lite kul när man har möten och sånt att skriva upp! Ska börja med lite minikurser för alla avdelingar på varuhuset inom kjökken, så att alla som vill kan komma och lära sig lite mer om oss :) Sen har jag precis börjat med upplärningen på mitt nya område idag när min assisterande chef frågar om jag inte har sökt på "hans" jobb än.. Han ska sluta i juni och tycker tydligen att jag skulle ta över stafettpinnen där också.. Det är hans ansvarsområde jag ska ta över nu, men skulle jag verkligen fixa att vara mini-chef?? Hade iofs känts väldigt bra att kalla sig för assisterande salgsledare på världens bästa köksavdelning ;) We'll just have to wait and see...

Annars är det inga stora news från grannlandet, har precis fått en väldigt efterlängtad LÖN och ska passa lite mer på penningarna den här månaden än jag gjorde förra.. och förrförra.... och den innan det...... om jag kan :) Imorgon innan jobb ska jag i alla fall hämta mitt nya visa, som tydligen visst hade kommit till banken den 16:e utan att de tänkte på att säga ifrån.. Det här landet ibland alltså, organisationsförmåga är visserligen svårt att stava till..... Så jag kanske skulle satsa på att bli statsminister istället, eller kung, och styra upp lilla Norvége :)

"Keep your head in the stars and your feet on the ground"
-
Theodore Roosevelt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0