Sugar Baby Cash Mama..

.. is no longer Swedish! Ja, nu har jag varit här i andra landet så länge att jag inte längre bor i Sverige alls... Nu är jag bokförd i Norge och har norskt personnummer! Kändes lite bittersweet att lämna in formuläret och inse att nu ska jag skaffa fast läkare och norsk legitimation.. MEN jag trivs fortfarande sjuukt bra så det är lätt värt!

Igår var Cash Mama och Suga Baby ute på äventyr =) Jag hämtade Amalia på bussterminalen när hon slutade, sen drog vi till San Leandro, åt tapas och delade på en flaska El Coto Rioja - YUM! Måste bara säga att tapas är min nya favorit! Man kan ju få precis vad man vill och vad man är sugen på den dagen - här är gårdagens välfyllda bord:
- Lantbröd & aioli
- Parmaskinka & Manchego
- Vitlök- & chilifriterade jätteräkor
- Andalusisk gratinerad fisk
- Tomatsallad med pesto och balsamico
- Stekt potatis med aioli
- Flamberad Chorizo
- Friterade champinjoner med Manchego


Sjukt mätta, lite lulliga och väldigt nöjda drog vi vidare till Champoo och spanade in vår snygg-bartender och fortsatte dricka lite vin.. Efter ett tag frågade han om vi inte var trötta på vin och rekommenderade en ny drink - Sydney Ice Tea som är ungefär som en Long Island, utan tequila och cola - med Peach Tree och sprite istället.. Det var ju livsfarligt! Såååå gott! Efter en stund ropade han borta från bardisken och där stod två höga shotglas med sugrör och han hade blandat mini-P2's till oss =) Sen fortsatte kvällen till Kaos, där det var ganska tomt men vi satt och snackade skit med två norska snickare.. Skräll va?! Kvällen slutade hemma med en sleepover, i min lilla minisäng.. Men det fanns hjärterum så vi snackade lite till innan vi knoppade och vaknade som två små nyponrosor klockan halv ett ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0