Nytt år, ny start!

Ok, here we go! Ett av mina nyårslöften i år var att jag skulle börja blogga mer så jag kunde få min blogg fixad och designad av Martina.. Så det är väl lika bra att infria det så fort jag kan så det blir nåt av det här..
2010 skulle jag nog kunna sammanfatta som ett omtumlande år med förändringar och massor av det som tidningarna hade kallat "chocker" hit och dit. Nya barn (dock inte för mig, thank god!), nya vänner, nya jobb, nytt land, ny släkt och ny vardag. Jag vet inte om man kan säga att det var ett bra år direkt men det är väl så att allt händer av en anledning och man lär sig av det. Jag vill ändå tro att det är en mening med allt så vi säger det.
2011 inleddes bokstavligt talat med Fireworks och underbar utsikt över Oslo. Ett sånt moment som man tar en minnesbild av i hjärnan som aldrig försvinner. Högst upp i Vigelandsparken, massor av lyckliga människor runt oss, massor av fyrverkerier och brinnande risballonger (don't know the name), rosébubblor och "Baby you're a firework" i högtalarna. Nyårslöften hann det bli ett par stycken och än så länge går det bra med alla faktiskt! (Ritar ett rosa kors i taket) och om jag får bestämma så fortsätter det så!
Nu är det dags för att vara lite klyschig och lämna allt det gamla bakom mig och försöka se framåt och inte gräva ner mig i 2010 för det är väck nu! Alla de bra och underbara minnena ska förstås få stanna men resten kan ju dunsta... Ny start, nytt år, nytt liv - 2011 nu kommer jag! Hittade ett citat i en tidning som jag klippte ut och satte upp på väggen, riktig klichée men jag älskar det!
"As you dream - so you shall be"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0