FF skriver kontrakt!

FF är alltså jag då, Fröken Fust! Nytt smeknamn som känna rätt smidigt, MYCKET bättre än Lotta som jag har hetat sista tiden. Jag har aldrig varit och kommer aldrig bli en Lotta, jag känner redan en Lotta och ingen är så mycket Lotta som hon så jag kan inte vara en Lotta. Men FF kan jag lätt stå ut med att heta ;) BTW så låter titeln på inlägget idag som en barnbok så nu fortsätter jag som om det hade varit en sån!

När FF vaknade den dagen kände hon att det var något spännande som skulle hända. Det var inte att hon skulle till jobbet eller träna. Nej, idag var det minsann något riktigt speciellt som var på gång! FF låg kvar länge i sin säng och gick inte upp förrän hon var absolut tvungen. Hon satte äggen på kokning samtidigt som hon duschade - det hade hennes kompis lärt henne när hon sa att hon inte hann äta frukost. "Sätt äggen på spisen medan du duschar" hade kompisen sagt så nu hade FF börjat göra det! 
Sen kom FFs kompis hem och de sprang till bussen. När de satt och åkte pirrade det i magen för de visste att det var något alldeles särskilt idag. De kom fram till det stora huset med stora fönster och gick in genom glasdörren där det stod "Bank". Efter en stund kom en gubbe och sen satt de och pratade och....

... ja, det här går inte att skriva på det språket! Vi skrev kontrakt och betalade in depositum på ett konto och sen Whoops! så hade vi en lägenhet att flytta in i om sisådär ungefär 19 dagar! Jag har studsat runt på små moln hela dagen (förutom när jag bråkade lite med en annan mäklare och fick en lur mer eller mindre i örat) och bara tänkt på hur jag kommer ligga i soffan första kvällen så fort det blir mörkt och tända-släcka-tända-släcka-tända-släcka brasan! Annars har jag inte gjort så mycket idag, kom nyss hem från jobbet och ska på Zumba imorgon morgon innan jag går till banken och skaffar mig nytt kort! Så nu gör jag som igår kväll, förutom att jag tar en liten sallad istället för mitt glas juice.. Smask på er!



"Hello, I live here"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0