Doktordiagnos = ?

Jaha, så kom då dagen när lilla Charlotte gav sig ut på gatorna i Oslo för att få en riktig doktors åsikt om hela sjukdomshistorian. Gick först till legevakten men de hade sååååå låååååång väntetid (för ovanlighetens skull..) och skickade vidare mig till ett anant legesenter i norra Oslo. Åkte dit, satte mig i väntrummet och fick vänta 45 minuter (!!!!) och sen kom läkaren och skulle börja fråga och fastställa vad det egentligen är med mig. Han tryckte lite på min rygg och lyssnade på lungor och sånt, sen skickade han hem mig med en sykemelding och två olika triangelmärkta smärtstillande och sa God Bedring!.. JAHA?! Men vad är det för fel på mig då?
Fick inga svar i det hele tatt på vad det egentligen är som ligger bakom allt det här.. Sköterskan sa bara att halva Oslo ligger nere (sjuka) och att deras datasystem var kaputt och lyssna på det här då:
Charlotte: Ja, jag har blivit andfådd och mitt hjärta har slagit väldigt fort när jag har ansträngt mig lite också, typ gå i trappor..
"Läkaren": Sånt kan vi inte kolla här, jag har ingen ekg.
C: Men det kanske kan bero på förkylningen och att det sitter i halsen och påverkar andningen och pulsen så?
L: Ja, det kan det säkert.

Tack så mycket, doktorn! Jag hade nästan kunnat googla fram svaret på den frågan själv och skrivit egna recept på lite smärtstillande och skickat hem mig själv med ett God Bedring, hör av dig om du inte blir bättre! Det hade tagit mycket mindre tid och jag hade inte handlat massa onödigt när jag var på apoteket som visade sig vara Boots.... I love Boots! Jaja, nu ska jag iaf lägga mig med lite nya triangelpiller i kroppen och sova sniffandes på mitt nya onödiga eos-läppbalsam! Because I'm worth it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0