20 days...

... 'til I live in my gorgeous apartment! Önskar jag kunde skrivit "gorgeous penthouse on Manhattan" men det är ju för det första en lögn eftersom jag ska bo i Oslo och för det andra så har ni kanske fått nog av Carrie-på-visning-citat och för det tredje (den här meningen blir sjukt lång alltså, det ska jag minsann ha cred för!) så tackar vi ju nej till vårt penthouse nu när vi får en lägenhet med kick-ass-utsikt och vänta nu, jag kanske har nämnt det men... EN FJÄRRKONTROLL till att starta elden i öppna (fast stängda) spisen med! I'm in love!

Okej, nu kanske jag ska sluta bara prata om min nya bolig? Jag är bara fruktansvärt glad, så glad att jag är lycklig över att betala in massa pengar på ett depositumskonto imorgon med Asal och min nya hyresvärd! Så här glad för att "gömma undan" pengar har jag nog inte varit någonsin tror jag.. Brukar ju inte ha svårt för att bli av med pengar i vanliga fall men nu känns det så himla bra att ha de här undanstoppade totalt tills vi är alla tre och hämtar ut dem! (Vilket sker när vi flyttar ut för alla som inte har hört om det norska utleie-systemet med depositioner och sånt knas)

OCH idag har jag fått mitt nya norska personnummer, så imorgon blir det att gå till banken och ta foto till mitt nya visa-leg! En skitsmart uppfinning faktiskt, man har legitimationen bak på visakortet så man har bara ett kort att hålla reda på! Sverige, keep up ;) Lillebror kommer nog aldrig glömma när vi skulle ut i somras och han knappt höll på att komma in på sitt SEB-leg för vakten trodde det var fejk och sa:
"Du må ha visa-leg når du skal på byen"
För det första så visste han inte vad ett visa-leg var utan trodde vakten sa att han skulle visa leg och det sa han att det gjorde han ju och för det andra tyckte han inte att Oslo var någon by utan snarare en huvudstad ;)

Idag har jag gjort nåt som jag för första gången inte pallade - tränat utan att äta frukost innan. Jag gjorde det jämt innan "hemma på min gata i stan" men nu gick det ikke i det hele tatt! Jag hade ingen som helst energi och snubblade i trappan ner från crosstrainern efter typ 20 minuter, slog i lillfingern så jag fick ett blåmärke (har någon någonsin blåmärken på fingrarna??????) och nåt som känns som en nerv i kläm typ.. Note to self: eat something before working out. Always.

Nu ska jag avsluta min kväll som jag har fått för vana de sista veckorna att göra; med One Tree Hill på datorn, under täcket och med ett glas färskpressad Hardanger-äppeljuice. Cheers Mates!

Kommentarer
Postat av: Malin

Såååå underbart! Fin sida du har fått! :)

2011-01-26 @ 09:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0