WTF...

... hur mycket saker har jag egentligen?? Och varför inser jag bara det här varje gång jag flyttar? Just nu står det sju överfulla blå IKEA-kassar och tre fullsmockade resväskor på golvet inne i mitt lilla rum som just nu är kalt och kallt.. Fick frågan innan hur det kändes att sova här sista natten och om jag ska vara ärlig har jag aldrig varit mer lycklig över att flytta! Droppen var när jag hade på musik och packade mina sista kläder (ja, jag packar bäst till Swedish House Mafia och Avicii- precis som jag städar bäst till Build me up Buttercup och The One and Only). Det knackade på dörren och utanför står en tråkig filur som ber mig att sänka för han ska sova... SERIÖST?! Klockan är halv elva, jag flyttar imorgon, du behöver aldrig mer lyssna på min musik, jag behöver den för att orka - PLEASE?! Nej då, det går ikke an! Han skulle varit med när jag skulle flytta hit och var uppe tills halv fem eller nåt och packade med Try sleeping with a broken heart på alldeles för hög volym för grannens bästa.. Men som den goda sambon jag är skruvade jag ner musiken och tappade peppen på en gång.. Det enda som gick runt i mitt huvud var "Fy fan vad det ska bli skönt att flytta" så det passade jag på att skrika rätt högt.

Imorgon går flyttlasset och vi tar en spending spree på jobbet och spenderar kvällen med att bygga Walk-in och ligga i soffan med fjärrkontrollen i handen och tända och släcka elden =)  Nu ska jag för sista gången lägga mig i mitt lilla långa rum, kolla på OTH och somna..

BTW: Innan jag skulle gå hem idag pratade jag och en kollega om att gå ett par minuter tidigare och ta den tidiga bussen hem.. Jag tyckte det lät som en bra idé och att det är skönt att komma hem, då låter det såhär:
Jag: Ja, det gör vi! Skönt att komma hem lite tidigare..
Kollega 1 (skrytigt och lite näbbigt): Ja, och sen måste jag ju göra mig i ordning för min dejt ikväll.
Jag: Haha, det var därför du ville hem... Hahahaha
Kollega 2: Vad pratar ni om?
Kollega 1: Charlotte är sint för att jag har en dejt ikväll och hon inte har det!
Jag: Hahahaha.. Tror du det? Jag har inte tid med nån jäkla dejt - jag ska packa ikväll, flyttar imorgon om du har glömt det.......

Ni som känner mig förstår hur tankarna gick i huvudet och hur nära det var en bitch slap! Godnatt!
PS. Gör inte Jell-o och hoppas på att äta den snart... Det tar 4-6 timmar i kylskåpet... :'(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0