Reggaekonsert och ormdröm..

.. det är väl egentligen det enda jag behöver skriva om min sista vecka? Jag har jobbat rätt mycket, en del övertid (klirr!) och tränade ganska duktigt förra veckan.. Nu ska jag bara försöka att keep it up den här också..

Helgen är väl egentligen det som är intressant att läsa om kanske? I fredags var jag hemma hos söta Martine som hade lagat supergod älggryta och en nydelig cheesecake till efterrätt! Vi satt och skravlade en massa om allt från barn som håller sina föräldrar vakna hela natten till jobb och goda viner.. Man kan väl säga att vi hade en egen vinprovning egentligen eftersom vi drack både rött, vitt och cava =) Jag tror även att jag kunde se "mitt blivande hus" från hennes balkong!

Lördagen var jag tillbaka på jobbet igen och jobbade en "kosevakt" som de andra kallade det - 12-17 =) Eftersom jag bara hoppade in extra så kunde jag styra lite vilka timmar jag hade lust att spendera på jobbet på min lediga lördag.. Så det var nice, dagen gick riktigt fort.. Därefter bar det hem och det var dags att göra sig klar - då vaknade min kläd-perfektionist-hjärna igen  ->  Vad fan har man på sig till en reggaespelning? Så efter mycket ångest och stora problem med klädvalen gav jag mig iväg till förfesten alldeles för sent med en flaska vin i bagaget.. Den tog slut fort och sen gled det ner ett par glas vin till och när vi var på spelningen var det öl som gällde... Kommer jag ihåg låtarna på spelningen? Nej. Kommer jag ihåg hur artisterna såg ut? Nej. Kommer jag ihåg att det var bra stämning? JA! Det som har etsat sig fast var att jag hade jäkligt kul och när jag vaknade klockan ett dagen efter och inte trodde jag hade somnat än insåg jag att det kanske inte blev som jag hade tänkt mig.... Hmm.. Men det var tydligen inte bara jag som råkade missbedöma lite och det är ju skönt att inte vara ensam om en sån karatefylla!

Resten av veckan har varit mest jobb och jag har inte gjort så speciellt mycket egentligen.. Asal och jag har gjort en lång lista på ikea.no på allt vi vill ha och idag ska vi ta en tur till mitt jobb på min lediga dag och kolla in vad det är vi ska handla om två veckor! Innan dess ska jag försöka att (äntligen) ta mig till banken och visa mitt nya personnummer, träna och slänga i mig lite mat... I'd better get to it!

PS. Drömde en skitäcklig dröm inatt om att det var massor av lååånga ormar överallt och de attackerade så fort de såg människor.. Jag var ute och sprang med min lillasyster och trampade ihjäl en orm så den inte skulle bita mig, sen fick hon ett hugg av en annan.. Det var en jäkla tur att jag vaknade och insåg att det för det första inte är sommar så det är inga ormar ute och för det andra bor jag i Oslo och ormar gillar inte asfalt.. Kanske ska ringa och varna min lillasyster dock, men det är nog ftf snö på marken hemma så jag slappnar av ett par veckor till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0