Fredag igen...

...och jag har varit sjukt dålig på att uppdatera ett tag, men det är väl ett tecken på att jag har haft att göra ;)
För det första så har vi ju flyttat och bor numera på Sukkertoppveien på Rosenhoff! Underbart fina namn de kan hitta på i alla fall.. Så det var ju ett ganska stort projekt måste jag säga, större än man kunde tänka.. Men det är lovely att vara på plats och jag kände mig som hemma i lägenheten på en gång och det är ju inte fel! Eftersom jag inte hade några som helst möbler i mitt rum blev det en tur till IKEA, en ny säng och lite möbler till både mitt rum, vår Walk-in och ett nytt soffbord =) Fick lite lust att vara kreativ så här är en liten bild på en del av det som finns i mina rum just nu:

Förra helgen hade jag finbesök av besta min kompiss, Tiger! Jag var lite halvsjuk så de första kvällarna hade vi bara hjemmekos och lagade mat, kollade På Spåret (ja, jag har svensk tv nu!), drack lite vin, monterade garderoben och bara chillade.. På lördagen var det dags för lite shopping (haha, yeah right lite..) och sen for vi hem och hade lite förfest med ett par jobbarkompisar och en gammal jobbarkompis som var i stan. Det blev Singstar och en underbar version av Bootylicious framförd av två av grabbarna =) Vi drog ut i kylan och åkte ner till Olaf Ryes och efter att ha sett alla köer blev det Kaos, Cava, lite dans och lite drama.. Sen tog Tiger1 och Tiger2 en taxi hem, åt lite mat och däckade i soffan..



På söndagen åkte vi ut till Holmenkollen, kollade på utsikten och hoppbacken (helt stört hur hög den är alltså, att någon ens vågar åka nerför den är sjukt!).. Vi turistade lite och tog bilder vid snöskulpturerna som är där för VM och sen hade vi frusit klart, tog banan ner till stan igen och gick till Friday's på Aker Brygge.. Satte oss i baren och drack varm choklad för att tina oss igen, sen en tvårätters med bruschetta och Chicken Burger och sen var vi ganska redo för en "vanlig" söndagskväll.. Satte oss tillrätta i soffan, låg och snackade lite skit och sen blev det glass och kolasås innan läggdags (vilket jag ville aldrig skulle komma för då var helgen slut)..

I veckan har det inte varit så mycket action på mig (ingen träning alltså, dålig i halsen), men det har ändå varit fullt upp.. Jobbat som alltid och cruisat stan efter en ny outfit till min kommande fest, än så länge har jag hittat skorna och kavaj-koftan jag ska ha på mig, nu saknas bara huvudingrediensen: en klänning! MEN en sak som jag ändå måste vara lite stolt över: i morse blev jag tillfrågad att vara interiöransvarig på köksavdelningen!  Nu har jag alltså både kjökkenseminarier och interiörsansvar att se fram emot när jag kommer tillbaka efter min lilla ferie och fest.. LIFE IS INDEED GOOD!

Som tjejerna i SATC säger så är det alltid en av tre du inte har medan du har de andra två:
* lägenhet
* jobb
* partner
...Jag vet vilka jag har i alla fall och jag måste säga att det är underbart att vara så ego som jag har varit ett tag nu, det märks att det tar mig någonstans och det känns sjukt bra! Imorgon är det fortsättning på jakten efter den perfekta klänningen och på kvällen blir det sushimiddag hos en av Asals vänner.. Jag gillar läget just nu, jag har äntligen hittat flödet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0