Livet i Oslo...

... ser ganska mycket likadant ut varje helg - jobba, hänga i parker och festa! Varför byta ut ett vinnande koncept och inte göra så den här helgen med?

Fredag: Jobbade på Saras Telt tills klockan två på natten, var lite sugen på att gå ut en sväng efteråt för man är ju alltid så igång när man går från jobbet.. Men det var ingen annan som hade lust med det (alla sov) så jag gick hem istället och mötte en hungrig pojke i lägenheten =) Så vi gick ner och köpte en pizza på stället rätt över gatan och satte oss i köket och snackade skit över ett par pizzaslizes och tända ljus, KOS!

Lördag: När jag hade sovit bort halva dagen insåg vi att det kanske var dags att sätta igång och ta oss ut i en park någonstans eftersom det var underbart väder.. Så vi gick förbi Rimi på vägen och köpte varsin lunchsallad och slängde kull oss i Slottsparken på ett gäng filtar och myste och löste korsord i värmen! När solen gick i moln efter nån timme gick vi hem igen och jag packade väskan o gick till jobbet igen. Började vid sex, jobbade som ett pucko från typ halv tolv till halv fyra och gick hem trött som ett djur.. Stannade på 7-Eleven och köpte en Cola Light och en liten påse chips till kvällsmat (allt annat såg typ äckligt ut..) som jag knappt hann röra innan jag somnade som ett litet barn =)

Söndag: Sov lääänge och sen var det dags att sätta igång kvällen nästan på en gång.. Gav oss ut i sommar(?)-Oslo och skulle ta oss ner till Aker Brygge och hitta en mysig spot att lägga ut våra filtar på igen! MEN det verkade inte som att någonting var på vår sida.. För det första hade jag 0:- i dricks från kvällen innan när jag skulle hämta dem p.g.a. nåt kassafel.. Sen när vi väl kom fram och hade hittat ett finfint ställe att sätta oss på började det blåsa oroväckande mycket i träden.(punkt punkt punkt...) och sen kan ni ju själva räkna ut vad som hände? Så det blev inte mycket med det öldrickandet på en filt - det blev beskt kaffe på McD istället..

Sen åkte vi faktiskt hem och gjorde oss iordning istället - det var ju röd dag på måndagen och alltså inget jobb =) Så jag åkte iväg med Katta på förfest och drack goda drinkar och kammade hem TVÅ jobberbjudanden! Håll i er nu, jag blev erbjuden MODELLjobb! Men jag har inte hört av dem än så ta det med en nypa salt :P Sen var det ett jobb som värdinna för en nattklubb också, håll tummarna med mig nu så ska vi se att det går vägen!

Nu ska jag publicera det här gamla inlägget och skriva ett nytt om min morgon hittils istället=)
Over and NOT out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0